میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

میبــــدنگـار از رویدادهای مرتبط با کهن شهر کویر و مردمانش می نگارد...

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
از مدارس و مجموعه‌های آموزشی و بهداشتی تا موزه و سالن ورزشی و مجموعه‌های تولیدی_صنعتی؛ این‌‌ها بخشی از پروژه‌هایی‌ست که امسال در آغازین روزهای هفته‌ی دولت در میبد افتتاح شدند؛ پروژه هایی که بودجه‌ی آن از "جیب ملت" تٵمین شده‌اند اما در هفته‌ی دولت و به مدد لنز دوربین‌ها و قلم خبرنگاران به "کام دولت" ثبت می‌شوند.

اینکه بسیاری از کارهای عمرانی و حیاتی شهر میبد را خیرین نیک‌اندیش این دیار باعث و بانی بوده‌اند و همگان میبد را شهری خیرساز می‌شناسند، قطعا مایه افتخار و مباهات هر شهروند میبدی است؛ اما به نظر می‌رسد افتتاح پرو‌ژه‌های خیری با حضور مدیران ارشد دولتی و آن‌هم در هفته‌ی دولت، چندان کار هوشمندانه‌ای نباشد.

داستان از آنجا غم‌انگیزتر می‌شود که بدانیم مدیران‌شهر برای چانه‌زنی و اختصاص بودجه عادلانه‌تر به شهرستان، با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد جلسه‌ اداری برگزار می‌کنند و دقایقی بعد، به اتفاق همان مقام مسئول پروژه‌های مردمی و خیری را افتتاح می‌کنند! شما خود را به جای این مقام مسئول استانی بگذارید، ناخودآگاه هرچه در آن جلسه برایتان بافته‌اند که پنبه خواهد شد!

سالهاست که با اختصاص بودجه‌های کلان و نابرابرانه برای یک شهرستان خاص، واژه‌ی عدالت در استان یزد چندان معنایی ندارد. البته که این رویه‌ی غلط ناعادلانه، تنها مختص به آن دولت یازدهم و حالا این دولت دوازدهم نبوده و نیست؛ دولت های پیشین هم با عدم‌ مطالبه‌گری جدی مدیران ارشد شهرستان میبد، در اختصاص بودجه‌‌ی عادلانه به شهرستان کوتاهی کرده‌اند.
اگر چه فرماندار میبد در جهت برطرف‌کردن این تبعیض و افزایش بودجه شهرستان تلاش‌هایی را داشته ‌است، اما قطعا لیست‌کردن پروژه‌های خیری و مانور رسانه‌ای بر روی جمع هزینه‌های آن، اقدام صحیحی برای رفع این بی‌عدالتی تاریخی نیست. 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی