میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

میبــــدنگـار از رویدادهای مرتبط با کهن شهر کویر و مردمانش می نگارد...

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

چندی پیش تعدادی شیارلرزاننده‌عرضی در نقاطی از شهر میبد اجرا شد که رییس پلیس سابق راهور شهرستان میبد در توجیه آن گفته بودند: "با توجه به اینکه نصب سرعت کاه‌های شهر موجب نارضایتی شهروندان شده بود لذا خطوط لرزاننده در مناطق حساس ایجاد شده تا ضمن کاهش سرعت خودروها از ایجاد خسارت های مالی نیز جلوگیری شود." 

اما این شیارها، برخلاف گفته‌ی سروان قراخانی، نه تنها سرعتی را کم نکردند بلکه خسارت‌هایی را به وسایل نقلیه همشهریان وارد ساختند. با اعتراض مردم و همچنین بازتاب خوب آن در رسانه‌های میبد، تعدادی از این شیارها که کمتر از یک ماه از اجرایشان می‌گذشت با روکشی از آسفالت حذف شدند.

ای کاش کسانی که مجریان قانون در این شهرند، ‌می‌دانستند که خیابان‌های میبد، زمین آزمایشگاهی نیست که سلیقه‌های شخصی و غیرکارشناسی شده خود را بر روی آن پیاده کنند و بعد از مدتی با مالیات‌های مردمان این شهر، با روکشی از آسفالت آن را بپوشانند.

شاید اگر این اتفاق، صرفا مولود ضعف‌ و عدم کارشناسی‌ موضوع بود، می‌شد فراموشش کرد و به لیست دیگر اقدامات شهری که پایه‌ی کارشناسی‌شده لرزان و لغزانی داشته‌اند، اضافه‌اش کرد. اما در این مورد علاوه بر ضعف کارشناسی، روند قانونی اجرای آن نیز نادیده‌گرفته شده بود؛ به طوری که معاون فرماندار میبد در این رابطه گفته بودند: "بحث ایجاد این شیارها اصلاً در شورای ترافیک مطرح نشده است و ما نیز اعتراض خود را به دبیر شورای ترافیک اعلام داشته ایم."

البته ظاهرا این بی‌قانونی‌ها و کارهای سلیقه‌ای در مدیریت شهری میبد بی سابقه نیست؛ مثلا قبل‌تر در اسفندماه95، شهرداری میبد، میدان‌مهر را بدون تصویب نام آن در شورای شهر، نامگذاری و تابلویش را نصب کرده بود!

📌شاید بتوان این تصمیمات غیرکارشناسی و غیرقانونی و به تبع آن هدررفت بی‌خیالانه بیت‌المال را با روکشی پنهان کرد، اما اثر مخرب و ناخودآگاهی‌ که بر فرهنگ اجتماعی و عمومی مردم می‌گذارد به مراتب لرزاننده تر از این شیارهاست و شاید با چیزی نتوان آن را پوشاند! سوال اینجاست که وقتی مجریان قانون در شهرمان، قانون و روند اجرایی آن را نادیده‌ می‌گیرند؛ حرف‌ها و توصیه‌ها و  برنامه‌هایشان در جهت قانونمندترشدن مردم چه قدر اثرگذار خواهد بود؟ شاید تقریبا هیچ!
النّاس عَلی دینِ مُلوکِهم...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی