میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

میبــــدنگـار از رویدادهای مرتبط با کهن شهر کویر و مردمانش می نگارد...

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
به گزارش "میبـــدنگـار" به نقل از یزدهنر؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور گفت: به تازگی 50 کارگاه متوسط و بزرگ تولید انبوه صنایع دستی در کشور فعال شده که هدف از ایجاد آنها در اختیار گرفتن بازارهای جهانی صنایع دستی است. از جمله آنها، کارگاههای بزرگ مینا و خاتم در اصفهان و گلیم و دست بافته ها در کرمان و سیرجان است.
وی با اشاره به اینکه به ویژه در بخش صادرات صنایع دستی و نیز بازار پررونق صنایع دستی زیارتی به محصولات انبوه و همشکل با کیفیت بالا نیازمندیم، تولیدات خرد و خانگی پاسخگو نبود و امیدواریم این کارگاهها در این زمینه نیازها را برطرف کند.

زیلوی_میبد

معاون صنایع دستی افزود: صنایع دستی ما قرن هاست با تولیدات خرد و خانگی سرپاست، تولیداتی که البته همچنان نقش مهمی در چرخه اقتصادی بسیاری خانوارهای روستایی و عشایری دارد. با این حال در این برهه کشور به تصمیم های کلان ملی و بین المللی برای معرفی جهانی صنایع دستی نیازمند است.
در این زمینه امسال مشهد برای سنگ قیمتی فیروزه و لاله جین برای سفال به عنوان نمایندگان ایران در شهرهای جهانی سال 95 انتخاب شدند. میبد برای زیلو، سیرجان برای گلیم و مریوان برای گیوه ها به عنوان شهر های ملی صنایع دستی معرفی شدند.

📝پ.ن/میبـــدنگـار:
اگرچه اطلاق این عنوانِ "شهر ملی صنایع دستی ایران(زیلو)" افتخاری برای میبد و میبدی‌هاست، اما تا اقدامی جدی و عملی برنامه‌ریزی شده در جهت تحقق این عنوان انجام نگیرد، این "عنوان" فقط یک "سرپوش" می‌شود بر روی کم کاری مسئولین مرتبط، از کشوری تا شهرستانی!
📌بخشی از سخنان آیت‌الله اعرافی، امام جمعه میبد در همایش "راهکارهای جهانی شدن صنعت زیلو" که در مهرماه سال1387 در فرمانداری میبد برگزار شد:
"آموزش و پژوهش، تحقیقات و تبلیغات سه اصلی است که در صنعت زیلو نیاز به توجه دارد تا این صنعت بتواند به جایگاه اصلی خود دست یابد. حضور در نمایشگاههای داخلی و بین المللی، ایجاد رشته تحصیلی زیلو ، چاپ بروشور و فرهنگ نامه زیلو، نمادسازی ، تبلیغات در نشریه های محلی و استانی و صدا و سیما و در نهایت برگزاری جشنواره زیلو و تلاش جهت ثبت در یونسکو از اهدافی که رسیدن به آن، این صنعت را شکوفا خواهد کرد."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی