میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

می نگـارد از کهـن شهر کـویر

میبـــــدنگـار

میبــــدنگـار از رویدادهای مرتبط با کهن شهر کویر و مردمانش می نگارد...

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

۲۲روز پیش (۲۸آذر) روبروی دانشگاه آزاد میبد حادثه ای تلخ رخ داد. "کشته شدن یک دانشجوی دختر بر اثر تصادف" تیتر خبرها بود و دوباره کلید واژه‌های "تصادف"، "جاده سنتو" و "مرگ دلخراش" در سایت های خبری شهر به ارزش خبری تبدیل شد؛ اما ظاهرا این خبر هم، ارزشی برای مسوؤلین شهر نداشت! واکنش دیر به هنگام شورای ترافیک میبد به این اتفاق و توجیه فنی نداشتن اجرای پل‌عابرپیاده برای شهرداری میبد، گواه بر این مدعاست.


شورای ترافیک میبد بعد از گذشت ۱۵روز از این اتفاق، جلسه‌ای‌ را با حضور رییس پلیس راهور استان جهت بررسی ابعاد این حادثه تشکیل داد. در این جلسه مواردی به تصویب رسید که از جمله آنها، احداث پل عابر پیاده در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد و نصب ۱۵دستگاه دوربین کنترل سرعت بود.


چند روز بعد از این جلسه، شهردار میبد در مصاحبه ای با پایگاه "نارین خبر" در تاریخ ۱۶دیماه، در پاسخ به سوال(آیا برای احداث پل هوایی روبروی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ای دارید؟) می گوید: "در حال حاضر نه. ولی سعی می کنیم با همکاری این دانشگاه احداث پل عابر پیاده را در دستور کار قرار دهیم. احداث پل هوایی باید توجیه فنی داشته باشد. معمولا در تقاطع ها، چهار راهها و یا حتی سه راهها پل هوایی یا پل زیرزمینی احداث می کنند."

مهندس نقیبی در ادامه، در اظهارنظری تعجب برانگیز، عدم استقبال همشهریان در استفاده از دیگر پل های عابر پیاده موجود در شهر را تلویحا دلیلی دیگر برای عدم اجرای پل نام می‌برد!

 

و اما دیروز روابط عمومی شهرداری میبد از نصب و راه اندازی ۳دستگاه دوربین کنترل و ثبت تخلفات ترافیکی توسط واحد ترافیک شهرداری میبد در نقاط مختلف شهر خبر داد. ظاهرا مصوبه اجرای دوربین کنترل سرعت(بخوانید صـدور جــریمه!) علاوه بر توجیه فنی برای شهرداری، درآمدی هم برای ارگان‌های مربوطه را به دنبال دارد، اما هنوز پل‌عابرپیاده‌ای اجرا نخواهد شد، چون توجیه فنی ندارد.

بله، جان انسان ها توجیه فنی_مالی ندارد!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی